Annonsera anteckningsböcker och bygga en positiv varumärkesimage

Anteckningsböcker är en produkt som nästan alla har använt eller fortfarande använder. Ofta vet vi dock inte var produkten kommer ifrån. Reklamanteckningsböcker å andra sidan, och vi har det största antalet sådana användare som undermedvetet påverkas av din reklam.

Varför bärbara datorer?

Det är ett vanligt verktyg som är enkelt och roligt att designa samtidigt. Det finns några fasta element för den här produkten, men dess slutliga utseende beror helt på varumärkets kreativitet. Tryckta anteckningsböcker är ett oskiljaktigt inslag i alla företag, särskilt servicebärare. Låt oss föreställa oss en situation där kunden förväntar sig att kontoret eller butikspersonalen noterar viktigare information eller ett erbjudande som han kommer att kunna ta med sig efter mötet. Vi kan naturligtvis skriva ner saker på blanka papper, men reklamanteckningsböcker i en sådan situation klarar de testet. Kunden kan få en sådan produkt i present från oss, han kommer att använda den som en representant för sitt företag. Vi, till exempel dess materialleverantör, får den bästa reklamen. Anteckningsböckerna fungerar för vårt varumärke själv. Detsamma händer när du behandlar den här produkten som ett av dina anställdas arbetsverktyg. Genom att betjäna kunder visar de den professionella sidan av ditt varumärke och bygger en positiv bild av företaget.

Hur man utformar en anteckningsbok?

Det har redan nämnts att utseendet på en reklamanteckningsbok endast beror på varumärkets image. Detta hindrar dock inte användningen av vissa fasta element i designen som gör det möjligt för användare att använda produkten effektivt. De mest kända är gallren som fyller större delen av designytan. Detta standardkompatibla element underlättar ordnad skrivning av innehåll. Du kan naturligtvis använda linjen eller gå längre och ge den framtida användaren en plats för anteckningar på ett helt annat sätt. Grunden är att placera logotypen var som helst. Den vanligaste metoden är att sätta den i toppen oftare, t.ex. tillsammans med en reklamslogan eller företagsdata. Dessa placeras dock oftare i sidfoten. Själva färgschemat är en helt individuell fråga, dock bör särskild uppmärksamhet ägnas substratets ytterligare funktionalitet, t.ex. att bakgrundsfärgen inte är för mörk, vilket kan göra det svårt eller omöjligt för användaren att lägga in saker. Dessutom är papperet som används för bärbara datorer, som är förskjutet, ett papper som har förmågan att absorbera bläck, så vi måste vara uppmärksamma på det material som vi vill skriva ut på. Om du är osäker kan tryckeriets tjänst hjälpa till att skingra dem.

Typer av anteckningsböcker

En limmad anteckningsbok utan omslag är den produkt som oftast väljs från denna grupp. Du designar ena sidan och vi gör resten – vi lägger designen på vardera sidan och limmar ihop sidorna med en pappbaksida i slutet. En limmad anteckningsbok med omslag är inget annat än ovanstående form, men du utformar också försättsbladet och vi skriver ut det på 180g kritpapper och placerar det i början av anteckningsboken. En lite mer exklusiv form är en spiralanteckningsbok där du kan använda ytterhöljet, innerhöljet och utformningen av de inre sidorna. I det här fallet använder vi en tre-sidig design. Du kan lägga på dem teman för din företagsidentitet och lite mer information om företaget. Tryckeriet tar hand om alla detaljer.

Det slutliga valet av design och form av anteckningsboken är helt upp till dig. Som tryckeri uppmuntrar vi dig att kontakta oss för hjälp och råd. Om du inte har ett projekt förbereder vår grafiska designstudio varje projekt åt dig. Kom ihåg att du bara är begränsad av din fantasi!

Kontakta oss som ditt tryckeri i Göteborg!